Instatilin käytöstä!
PURE Pop Upin Instagram-tilin käyttö on ollut pääosin mun vastuulla, joten esittelen blogissa vähän instankäyttöä eri näkökulmista katsottuna.
Aloitin tilin käytön siten, että selailin instagramin tarjontaa ja aloin seuraamaan kattavasti sekä Oulun alueen että koko Suomen sisustukseen ja designiin liittyviä tilejä (mm. sisustussuunnittelijoita, sisustusmyymälöitä, eri brändejä, käsityöliikkeitä, sisustusbloggareita) sekä Oulun, Kemin, Tornion, Kempeleen, Oulunsalon ja muiden lähialueiden muita toimijoita (mm. ravintolat, kiinteistönvälitys, järjestöt, taidetoiminta). Myös oma seuraajaluku alkoi nousta ja tällä tekniikalla sekä omia julkaisuja tekemällä seuraajaluku nousi noin 130 parin viikon aikana. Huomioin julkaisuja tehdessä seuraavat asiat, jotta julkaisut olisivat mahdollisimman tehokkaita:
-Julkaisun kellonaika (Yleensä lounasaikaan sekä iltapäivällä, jolloin instan käyttö on tutkitusti aktiivisinta)
-Häshtägien käyttö # (Tehokkaimmat ja seuratuimmat häshtägit)
-Yhteistyökumppeneiden tägääminen ja paikkakunnan mainitseminen (Julkaisu leviää laajemmalle, mitä useampi henkilö siihen on tägätty)
-Ulkoasu, kuvan laatu, sisältö, teksti (Kysymyksiä, laadukkaita kuvia, visuaalista mielenkiintoa, tarkkaa ja lyhyttä infoa)
Julkaisut, joita alussa tehtiin oli mainoksia PURE tapahtumasta sekä yhteistyökumppaneiden ja RUOKO designin brändiesittelyitä. Myös Insta-tarinoiden käyttö aloitettiin pikkuhiljaa ensimmäisten viikkojen aikana. Julkasuja tehtiin alussa (viikot 1-4) keskimäärin yksi päivässä, joinan päivänä kaksi.
Noin kahden viikon jälkeen seuraajien lisääntyminen hidastui ja päätimme hankkia lisää seuraajia arvonnan avulla. Tämä kasvatti seuraajien määrää viikossa noin reilulla sadalla henkilöllä (230) Avajaisten lähellä (+-viikko) kävijämäärä kasvoi noin sadalla henkilöllä (330), sillä julkaisuja markkinoitiin, yhteistyöbloggarit julkaisivat mainoksia ja alennuskuponkia/avajaiskutsua levitettiin ahkerasti.
Avajaispäivän jälkeen brändiesittelyt aloitettiin uudelleen kuvaamalla tuotteita myymälässä. Julkaisujen määrää lisättiin 4-6 julkaisuun päivässä, jonka lisäksi tarinoiden puolella noin 2-10 tarinaa päivässä. Viikko avajaisten jälkeen seuraajamääränä oli noin 370 seuraajaa. Tässä vaiheessa päätimme järjestää uuden arvonnan, jotta seuraajia ja uusia asiakkaita saadaan vielä Pop Upin loppuajaksi. Arvonnan myötä seuraajamäärä kasvoi viikossa noin 400 seuraajaan ja pysyi vähän yli 400 tapahtuman loppuun asti.
Instamarkkinoinnissa omien julkaisujen lisäksi tärkeässä roolissa ovat olleet yhteistyöbloggareiden sekä PUREen osallistuneiden yhteistyökumppaneiden, asiakkaiden ja seuraajien julkaisut. PUREn omien julkaisuiden kattavuus on ollut 400+1000 seuraajaa (Purepopup ja Ruokodesign). Muiden julkaisuiden kattavuus oli huimat 77 750 seuraajaa (yhteistyöbloggarit, asiakkaat, julkaisuihin tägätyt mediat ja bloggarit, yhteistyökumppanit).
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti